Alles over cryptogeld, in gewone mensentaal.

Rebellious wordt volwassen

Peter Slagter
Peter Slagter

Afgelopen zondag was het zover: REBL lanceerde de rebranding waar de afgelopen weken en maanden hard aan is gewerkt. Het resultaat mag er zijn. Een mooie nieuwe website, een frisse nieuwe look, en eerder al een vernieuwde whitepaper. Wat is er allemaal veranderd?

Nieuwe look

De algehele look & feel is moderner geworden, over het geheel genomen iets lichter, zonder de oude identiteit te verliezen. Het beeldmerk is vervangen met een duidelijke R, en de inhoud van de website is meer gericht op de beoogde waarde die REBL gaat leveren met haar producten. Hiervoor draaide de website met name om de airdrop die is gehouden om het project mee op te starten, en op deze manier laat REBL deze fase achter zich.

Nieuwe strategie

De nieuwe whitepaper (PDF, Engels) is al een paar weken beschikbaar, en de rebranding bekrachtigt de veranderde visie.

Het probleem dat REBL ziet, is dat het nog erg lastig is voor bestaande en nieuwe bedrijven om blockchaintechnologie te gebruiken voor hun producten of diensten. Door een gebrek aan kennis en inzicht is het simpelweg voor veel bedrijven geen optie. En met het inkopen of ontwikkelen van de benodigde kennis gaan grote sommen geld gemoeid.

REBL lost dit probleem op door blockchainplatforms op maat te leveren, door hen ondersteund en met bijbehorende gebruiksvriendelijke tools om ermee te werken. Je zou het BaaS kunnen noemen - een Blockchain as a Service. Wellicht niet direct met één druk op de knop te gebruiken, maar wie weet is dat iets dat in het verschiet ligt.

Hoe dan ook - het doel is om het makkelijk te maken voor bedrijven om een blockchain op te nemen in hun producten of diensten. Hiermee kan REBL niet alleen de ervaring en kennis ten gelde maken, het opent ook duizenden deuren voor bedrijven die met deze vraag worstelen.

Een blockchain op maat?

Wellicht vraag je je af wat er schuilt achter zo’n blockchain op maat, en waarom het interessant is voor een bedrijf om zoiets in te kopen.

Allereerst betaal je als bedrijf voor de expertise en kennis die REBL in huis heeft rondom blockchains en het ecosysteem er omheen. Je haalt aan team van adviseurs in huis, die de klappen van de zweep kennen. Het opzetten van goede service en een goede strategie rondom nieuwe technologie vereist die kennis.

Ten tweede koop je beproefde technologie. Je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden, maar dat is al voor je gedaan. Bovendien is het al getest, door duizenden gebruikers. Uiteraard met uitzondering van bedrijfsspecifieke processen, maar de motor is geolied.

Ten slotte krijg je uiteraard concrete producten opgeleverd. Denk aan een ingerichte en geconfigureerde blockchain. En de tools daaromheen, zoals dashboards, en wallets. Maar ook soft- en hardware om te integreren met bestaande diensten, zoals webshops en betaalterminals.

Veelbelovende roadmap

De roadmap voor de komende kwartalen ziet er goed uit. De belangrijkste mijlpalen zijn wat ons betreft de introductie van de eigen blockchain (kwartaal 3), en de introductie van masternodes (kwartaal 4). Ja, je leest het goed, masternodes!

REBL heeft sinds de introductie bewezen te doen wat het belooft. Wat dat betreft verwachten we dat REBL haar identiteit behoudt. De roadmap is veelbelovend, maar niet teveelbelovend.

De volgende keer willen we graag dieper ingaan op wat masternodes in het netwerk van REBL gaan betekenen. Een ander onderwerp waar we op terug willen komen is de interactie tussen REBL en de community van tokenhouders. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de punten en de komma’s in het nieuwe business model. Genoeg om over te vertellen, en wij kijken uit naar wat komen gaat.

Meer weten?

Website: https://www.rebellious.io/nl/
Telegram: https://t.me/rebellious_nl
Coinmarketcap: https://coinmarketcap.com/currencies/rebellious/

Peter Slagter

Peter Slagter

Eén van de oprichters van LekkerCryptisch. Actief met cryptovaluta sinds de opkomst van de bitcoin. Houdt van het innovatieve karakter van crypto en blockchaintechnologie, en volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet. Verbindt graag techniek met business, en houdt ervan moeilijke concepten toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Reageer

Wil je naar aanleiding van dit bericht verder praten? Heb je een vraag, een aanvulling, of had je het zelf anders geschreven? Laat het ons weten, en praat mee in onze community. Veel directer, én een stuk gezelliger dan zo'n ouderwets reactieformulier. De groep is actief, behulpzaam, en voor iedereen toegankelijk.

Blijf op de hoogte

Wil je direct nieuwe blogposts lezen? Alle nieuwe publicaties plaatsen we op Twitter. Je kunt daar ook de belangrijkste ontwikkelingen volgen.