Volgens LinkedIn is ‘blockchain’ meest gevraagde vaardigheid in 2020

Wil je graag meer verdienen? Zorg er dan voor dat blockchain als vaardigheid op je CV te vinden is. Volgens LinkedIn is het in 2020 de meest gevraagde hard skill, boven cloud computing, en kunstmatige intelligentie.

Bedrijfsleven

Volgens LinkedIn is ‘blockchain’ meest gevraagde vaardigheid in 2020
0%
Peter Slagter
Door Peter Slagter

Ieder jaar publiceert LinkedIn een overzicht van de harde en zachte vaardigheden die bij bedrijven het meest in trek zijn. Die gegevens baseert het bedrijf op profielwijzigingen, vacatures, en recruitmentactiviteiten die op het platform te vinden zijn. Zogeheten hard skills hebben betrekking op iemands inhoudelijke vakmanschap. Soft skills gaan meer over de manier waarop dat werk wordt uitgevoerd.

In 2020 zijn dit de (harde) vaardigheden die het meest in trek zijn bij bedrijven:

  1. Blockchain
  2. Cloud computing
  3. Analytical reasoning
  4. Artificial intelligence
  5. UX design
  6. Business analysis
  7. Affiliate marketing
  8. Sales
  9. Scientific computing
  10. Video production

Volgens LinkedIn is “de belofte van blockchain” enorm en is het “uit de schimmige wereld van cryptovaluta getreden”. In de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, en Australië staat blockchain als vaardigheid met stip bovenaan de lijst. Bedrijven die bij naam genoemd worden in deze context zijn IBM, Oracle, JPMorgan Chase, Microsoft, Amazon, en American Express.

Opvallend is dat blockchain in 2019 überhaupt nog niet in de top 10 te vinden was.

Iedereen heeft een mening

Onder de noemer Opinie schrijven we regelmatig over een spraakmakende podcast, video of tweetstorm. We zijn het niet noodzakelijkerwijs eens met de spreker of schrijver, maar vinden het interessant genoeg om te delen, duiden en ondertitelen.

Over de auteur

Peter Slagter

Peter Slagter

Hoofdredacteur en medeoprichter van LekkerCryptisch. Voorliefde voor techniek en economie, met in het bijzonder de overlap tussen die twee. Vind het leuk om complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor een breed publiek.